.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سه روایت متفاوت از عیدی کارکنان دولت

تاکنون اخبار ضدو نقیضی درباره رقم عیدی کارکنان دولت منتشر شده است. از 385 هزار تومان گرفته تا 318 هزار تومان. امروز معاون مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ضمن بیان این که تاکنون بحثی پیرامون این موضوع در هیئت دولت مطرح نشده است عیدی 385 هزار تومانی را تکذیب کرد.

با نزدیک شدن به پایان سال 89 بحث پیرامون میزان عیدی کارکنان دولت آغاز شده است. در چند روز اخیر سه روایت درباره میزان عیدی در رسانه ها عنوان می‌شد که با اظهارات امروز لطف الله فروزنده امکان تحقق یکی از دو روایت دیگر بیشتر شد.

روایت اول
اولین روایت درباره میزان عیدی کارکنان دولت به آذر ماه سال جاری باز می‌گردد زمانی که رقم 340 هزار تومان را در ضوابط مالی بخشنامه بودجه90توسط دولت ذکر شده بود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در ضوابط مالی بخشنامه بودجه سال 1390، دستگاه‌ها را ملزم کرد مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) به ازای هر نفر کارمند و بازنشسته را در بودجه سال 1390 مبلغ 340 هزار تومان منظور کنند.

این رقم البته پیشنهادی است و هیئت وزیران باید آن را به تصویب برساند، البته معمولا رقم پیشنهادی معاونت برنامه ریزی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

روایت دوم
دومین موضع گیری در این باره مربوط به اظهارات معاون توسعه و مدیریت انسانی ریاست جمهوری است که در چهارم بهمن ماه توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. براساس نوشته فارس لطف‌الله فروزنده عیدی امسال بازنشستگان و کارمندان را حدود 385 هزار تومان اعلام کرد.

فروزنده در خصوص میزان افزایش عیدی در سال جاری، اظهار داشت: «براساس قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی بازنشستگان و کارمندان 385 هزار تومان است.»

روایت سوم
سومین روایت رقمی کمتر از دو روایت پیشین را به عنوان عیدی مطرح ‌کرد. 25 دی ماه معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در گفتگو با مهر با اشاره به فرمول تعیین عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در قانون خدمات کشوری گفت: «بر اساس فرمول مذکور، ضریب ریالی که رقمی معادل 637 هزار تومان است، ضرب در عدد 500 خواهد شد که رقمی معادل 318 هزار و 500 تومان خواهد شد.»

رحیم ممبینی این رقم و ضریب را فرضی عنوان کرد و افزود: تصمیم نهایی در این خصوص توسط دولت اتخاذ خواهد شد. این در حالی است که براساس ضوابط مالی بخشنامه بودجه 90 که توسط معاون برنامه ریزی ابلاغ گردید مبلغ 340 هزار تومان به عنوان پاداش پیشنهاد شد.

اما امروز لطف الله فروزنده معاون رییس جمهور اظهاراتی داشت که روایت سوم را تائید می‌کرد. وی ضمن تکذیب اظهارات پیشین خود کهدر "فارس" منتشر شده بود، اعلام کرد عیدی 385هزار تومانی برای کارمندان و بازنشستگان به هیچ وجه صحیح نیست.

فروزنده در گفتگو گفت: «رقم 385 هزار تومانی که برای پاداش پایان سال بازنشستگان و کارمندان دولت توسط برخی رسانه ها به نقل از بنده اعلام شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.»

وی همچنین تاکید کرد که تاکنون هیچ گونه بحثی در دولت در خصوص پاداش پایان سال بازنشستگان و کارمندان صورت نگرفته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در مورد مکانیزم تعیین پاداش پایان سال تصریح کرد یزان عیدی هر سال با ضرب ضریب ریالی حقوق آن سال با عدد 5000 تعیین می شود كه در سال جاری ضریب ریالی حقوق كارمندان 636 ریال است و با ضرب این عدد در 5000 میزان عیدی امسال 318 هزار تومان برآورد می شود.

به این ترتیب فرمولی که فروزنده امروز اعلام کرد شبیه فرمول ممبینی است. با این وجود هم‌چنان نمی توان با قاطعیت درباره عیدی کارکنان سخن گفت چرا که هیئت دولت است که تصمیم نهایی در این‌بار‌‍ه را می‌گیرد. قرار است که هیئت دولت در ماه جاری در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.